Ние използваме "бисквитки", за да улесним вашето сърфиране, и да ви покажем реклами, които може да ви заинтересуват. Научете повече.
Приемам
Novini London

Великобритания глоби руската медия RT с 200 хил. паунда

Публикувана: 26 Jul 2019 12:43
Обновена: 26 Jul 2019 12:43
Прочетена: 516
Великобритания глоби руската медия RT с 200 хил. паунда

Британският медиен регулатор глоби руската медия RT с 200 000 паунда за нарушаване на правилата за безпристрастност в отразяването на отравянето на бившия шпионин Сергей Скрипал, политиката на Украйна и конфликта в Сирия, съобщава "Ройтерс". Британският медиен регулатор, известен като Ofcom, заяви, че е наложил глоба на ANO TV Novosti във връзка с услугата RT, защото не са спазени правилата за излъчване.

Регулаторът заяви, че глобата е свързана с новините на RT и актуалните програми между 17 и 26 март, посветени на въпроси като отравянето на Сергей и Юлия Скрипал, конфликта в Сирия и позицията на украинското правителство по отношение на нацизма и тяхното отношение към циганите. RT коментира, че налагането на глоба е грешно. "Много погрешно е Ofcom да издава санкции срещу RT въз основа на констатации за нарушения, които понастоящем се проверяват от Върховния съд в Лондон", коментира говорител на RT.

"И докато продължаваме да оспорваме самата легитимност на самите определения за нарушения, смятаме, че мащабът на предложеното наказание е особено неподходящ и непропорционален." Руските власти твърдят, че RT е начин Москва да се конкурира с господството на глобални медийни компании, базирани в САЩ и Великобритания, които според тях предлагат сравнително особен поглед към света. Критиците твърдят, че RT, която излъчва новини на английски, арабски и испански език, е пропагандната ръка на руската държава и има за цел да подкопае доверието в западните институции.

Назад